Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Ook in spoedgevallen
jouw New Legal partner.
Spoednummer: 06-51 94 11 54
TLG – Kantoor AMSTERDAM

TLG – Kantoor AMSTERDAM

De Lairessestraat 107
1071 NX Amsterdam

TLG – Kantoor Den Haag

TLG – Kantoor Den Haag

Badhuisweg 84
2587 CL Den Haag

TLG – Kantoor Rotterdam

TLG – Kantoor Rotterdam

Veerkade 1
3016 DE Rotterdam

Auteur: Helen Maatjes Gelezen: 677

Het wordt vaker gebruikt als een manier om commercieel een slag te slaan: adverteren met het merk van je concurrent. Maar in hoeverre is dit toegestaan? Mag je het imago van je concurrent gebruiken voor eigen gewin? Het adverteren zelf is toegestaan, maar wel onder bepaalde voorwaarden. Wij leggen ze kort en krachtig uit in dit blog.

Vergelijkende reclame

Adverteren met het merk van je concurrent wordt gezien als vergelijkende reclame. En dit is alleen toegestaan wanneer je dit op een eerlijke manier doet. Dit betekent bijvoorbeeld dat er geen afbreuk gedaan mag worden aan het merk van je concurrent door jouw advertentie, óf je op oneerlijke wijze voordeel behaalt uit de bekendheid van je concurrent.

Vergelijking op objectieve wijze

De vergelijking moet daarnaast op objectieve wijze gebeuren. Je pretendeert niet beter te zijn dan je concurrent, je benoemt het merk puur om te vergelijken. Ook mag er geen verwarring ontstaan tussen jouw product en/of dienst en die van je concurrent. Het moet dus duidelijk zijn van welke onderneming een reclame afkomstig is.

Advies over inzetten van juiste reclame

Wil je advies over het juist inzetten van reclame? Of wil je tussen de bedrijven door advies ontvangen van een specialistisch, juridische team? Bekijk dan onze New Legal abonnementen. Hiermee heb je een team aan je zijde dat slimme, juridische oplossingen biedt en van kleine vragen geen grote zaak maakt. Snel, handig en efficiënt!

 

Heb je een juridische vraag? We helpen je graag verder! :)

00:47