Met de explosieve groei van nieuwe media, en YouTube-kanalen in het bijzonder, zijn de afgelopen jaren een flink aantal BN’ers nieuwe stijl opgestaan. Voorlopers in deze nog relatief jonge markt, zijn de mannen van StukTV.

De interactieve, gewaagde en grappige filmpjes van presentatoren Giel, Thomas & Stefan zijn een gigantisch succes, en dat is ook bij Talpa niet onopgemerkt gebleven, die een overnamebod op StukTV uitbracht.

Maar waar moet op gelet worden bij een dergelijke overname? “Kunnen wij nog wel onze eigen creatieve keuzes maken na een overname? En wat is een redelijke verkoopprijs voor een YouTube-kanaal met miljoenen views eigenlijk?”

Het zijn vragen waarmee eigenaar Giel de Winter van StukTV The Legal Group benaderde. We zijn trots om te melden dat wij hem de afgelopen maanden hebben kunnen begeleiden en adviseren, en we de overname van StukTV door Talpa tot een succesvol einde hebben gebracht!

StukTV

StukTV is één van de populairste Nederlandse YouTube-kanaal, met ruim 1,8 miljoen abonnees en meer dan 18 miljoen views per maand. Ter vergelijking, het YouTube-kanaal van De Wereld Draait Door heeft net iets meer dan 20.000 abonnees.

De 3 presentatoren van StukTV voeren elke week opdrachten uit, die door de kijkers verzonnen worden. Naast de wekelijkse opdrachtvideo’s zijn er ook humoristische series te zien op StukTV, zoals Jachtseizoen en De Horrornacht.

Champagne

Naast een adviserende rol, heeft The Legal Group StukTV begeleid bij het due dilligence onderzoek. Hierbij worden onder andere de jaarcijfers, de administratie en diverse contracten en documenten bekeken en onderzocht, voordat de verkoop gesloten wordt.

We zijn trots om te melden dat er na intensieve onderhandelingen een overeenkomst is gesloten waar alle partijen tevreden over zijn en dat de champagne ontkurkt mag worden. Wij wensen Talpa en StukTV veel succes met hun nieuwe samenwerking!